Біографія Макс Клінгер (1857-1920)

Макс Клінгер (1857-1920)
Макс Клінгер ( Max Klinger ) ( 1857-1920 ) , німецький художник , представник стилю модерн .
Народився в Лейпцигу 18 лютого 1857 . Навчався в Академії мистецтв у Карлсруе (1874-1875) ; з 1876 роки відвідував класи берлінської академії . У 1879 році здійснив поїздки до Мюнхена і Брюссель , де займався в майстерні Е. Ваутерсе . Був дружний з А. Бекліна , випробувавши особливо сильне його вплив у роки перебування у Римі ( 1888-1893 ) . Жив в основному в Лейпцигу , не рахуючи років , проведених у Берліні (1881-1883) , Парижі (1883-1886) та Римі. У 1892 році став одним з творців " Товариства берлінських художників" і членом мюнхенського Сецессіону .
У ранньому мальовничому творчості Макса Клінгера домінує романтичний історизм ( "Смерть Цезаря " , 1879 , Музей образотворчих мистецтв , Лейпциг ) . Пізніше в його речах взяв гору своєрідний " консервативний " модерн , повний поетичної , часом переускладненою фантазії , але зберігає традиційні прикмети великий академічної картини ( "Суд Паріса " , 1886-1887 , Нова галерея , Відень; " Синій годину " - з " бекліновскімі " по духу русалками на каменях серед моря , 1886-1890 , Музей образотворчих мистецтв , Лейпциг ; багатофігурне "Розп'яття " , 1890 , там же; величезний триптих "Христос на Олімпі " , 1897 , Галерея австрійського живопису , Відень; триптих "Спогад про Париж " , нова галерея , Відень).
Набагато більш новаторською з'явилася його графіка - малюнки , офорти та акватинти . Сенсацію справили вже два ранніх циклу ( обидва - 1878) , островиразітельная "Серія на теми Христа " і Фантазії про знайдену рукавичці ; остання ізо- повість - про юнака , що закохався в дивну одушевлену рукавичку , - стала одним з яскравих попереджання сюрреалізму. З іншого боку , в циклі "Драми " ( 1883) - із зображенням подій революції 1848 року і трагедій міського " дна " - намітилася лінія майбутньої соціально - експресіоністській графіки. Макс Клінгер вмів також чудово інтерпретувати музику , переводячи її в фігуративні , але досить асоціативно - вільні , ритмічно продумані " секвенції " графічних аркушів. Серед значних серій майстра - "Єва та майбутнє" , "Амур і Психея " (обидві - 1880 ) , " Парафрази до знайденої рукавичці " ( 1881) , "Життя" ( 1881-1884 ) , " Про смерть " ( 1 -а частина - 1889 ; 2- я - 1898-1910 ) , "Фантазія Брамса " ( 1890-1894 ) , " Намет" ( 1915-1917 ) . Піднявши графіку на рівень сучасного роману , майстер обгрунтував її видатну роль в книзі Живопис і малюнок (1891 ; російське видання - СПб , 1908). Якщо живопис , згідно Клінгер , базується на законах матеріального світу , то " графітне мистецтво" ( Griffelkunst ) покликане виражати вільний політ фантазії.
Клінгер вніс також самобутній внесок і в скульптуру , пропагуючи полихромию , використовуючи різні породи мармуру , золото , слонову кістку , бронзу , алебастр і розмальовку . Для його пластики характерні міфологічні ню ( " Саломея" , 1893; " Кассандра " , 1895 , Музей образотворчих мистецтв , Лейпциг ) і героїзувати портрети ( епічно - масштабний "Бетховен" , 1902 , там же; " Фр. Ніцше " , мармур , 1904 , Ермітаж , Петербург) . Іноді Клінгер сам створював і рами для своїх картин , перетворюючи їх у складні символічні рельєфи . В останні роки трудився над проектом колосального монумента Р. Вагнеру , що залишився нездійсненим.
З 1897 року був професором лейпцігської Академії мистецтв.
Помер Макс Клінгер у Гросс - Єні поблизу Наумбурга 5 липня 1920 . У Лейпцигу відкрито будинок- музей художника .

Енциклопедія " Кругосвет "

Прочитано: 682
Створити безкоштовний сайт на uCoz